Te is így kommunikálsz a Facebookon?

Nem kérdés, a cégeknek ott a helyük a közösségi felületeken. De nem mindegy, hogyan vagyunk jelen. Ha valaki kizárólag kötelességből használja mondjuk a Facebookot, sok eredményre ne számítson. Viszont, ha hajlandó erőforrást áldozni a közösségi jelenlétre, komoly eredményeket érhet el.

Mielőtt azonban belevágnánk “ész nélkül” a Facebook kommunikációba, készítsünk stratégiát. Határozzunk meg célközönséget és a grafikai megjelenést is igazítsuk a cégünk imázsához.

A másik dolog: legalább két naponta szükséges bejegyzéseket közzétenni. De ne cicás videókat, fotókat tegyél ki a hírfolyamba. Csak olyat, ami kapcsolódik a cégedhez, márkádhoz. Írj a vállalkozásodról “benfentes” posztokat, ossz meg a tevékenységi körödhöz tartozó cikkeket, fűzz azokhoz véleményt és publikálj a saját blogodra mutató hivatkozásokat is. Lehetőleg használj mindig képeket – jó minőségűeket.

Facebook - sokan itt keresnek állást Szombathelyen

Hirdess!

Sokan gondolják, hogy a Facebook ingyenes. Nem az. Egy bejegyzéssel csupán a követőid pár százalékát éred el. Ezért, ha szeretnéd informálni a táborodat, a bejegyzést hirdetésként ki kell emelni. És itt jegyeznénk meg: ha rajongót gyűjtesz, csak olyanokat célozz, akik valóban érdeklődnek a terméked, tevékenységed iránt. Egyébként nem nagyon lesz kézzelfogható haszna a Facebook-os kommunikációdnak – like-ok számán kívül. De ugye mi eladni szeretnénk…

Figyelj a tartalomra és mérj!

Rengeteg tanácsot olvasni a neten a témában. De ezek többnyire általános információk – ezekről egyébként mi is írtunk itt. Ponots tippet ugyanis nem lehet adni. A saját közösségedet Neked kell megismerned. Ez pedig időbe telik és rengeteg próbálkozással jár. És, ha már tudod, mivel lehet megszólítani a célközönségedet, nyertél.

A jó tartalom és a pontos célzásban, időzítésben segítenek a Facebook, oldaladra vonatkozó részletes statisztikái.

A sikerhez az kell, hogy komolyan gondold a Facebook jelenlétet. Ha úgy látod, nincs időd a profilod menedzselésére, inkább bízz meg szakértő céget. Tartsd fenn a rendszeres kapcsolatot a potenciális vásárlókkal, ügyfelekkel.

- hirdetés, marketing, Online, SEO, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!