Te mit teszel a munkahelyedre érkezést követő első 10 percben?

Sok múlik azon, hogy a munkába érkezéskor mit csinálsz először. A napod produktivitását ugyanis nagyban befolyásolja a munkában eltöltött első 10 perc.

Persze tudjuk, nehéz rávenni magadat, hogy egyből a munkával foglalkozz mondjuk a kávézás helyett. Viszont ha erőt veszel magadon és követed a szakértők tippjeit, sokkal tevékenyebb lesz a napod.

A kávét például kerüld 8-10 óra között. A Geisel School of Medicine at Dartmouth tanulmánya szerint ugyanis a munka kezdetekor elfogyasztott kávé ütközik a szervezet stresszhormon termelésével (cortisol). Vagyis a reggeli koffein bevitel hatására az átlagnál is magasabb lehet a stressz-szint. A kávét 10-12 és 14-17 óra között célszerű fogyasztani, amikor a stresszhormon a legalacsonyabb.

reggel-kávé-vállalkozó

Sokkal jobb, ha kávézás helyett inkább az agyad kiürítésével kezded a napot. David Allen produktivitási szakértő szerint minden napot a fejünkben cikázó gondolatok lejegyzésével célszerű elkezdeni. Így tiszta aggyal állhatunk neki a munkának.

Adam Alter, a New York University-ről pedig azt mondja: ne az e-mailezés legyen az első, amit a munkába érkezéskor megteszünk. Egy e-mail elolvasása után ugyanis átlagosan 25 percre van szükség ahhoz, hogy újra a produktivitási zónába kerüljünk. Szóval a munkahelyen eltöltött első tíz percben hagyd az e-maileket! Nem jó, ha az azokban olvasottak határozzák meg a napodat. Emiatt reggel célszerű az értesítéseket is kikapcsolni. Kezdd inkább a konkrét munkával a napot, és csak később olvass üzeneteket!

Amikor beérsz a munkahelyre, ne ülj le egyből a székedre! A Harvard és a Columbia egyetem kutatása szerint az állás sokkal jobban segít kontrollálni az eseményeket, mint az ülés. Menj rövid sétákra, vagy használj álló munkaállomást a nap első 10 percében! Így biztosan nyugodtabb lesz a napod.

Illetve gondoskodj arról, hogy a lehető legtöbb természetes fény érjen már az első 10 percben. A Journal Of Clinical Sleep Medicine szerint a reggeli természetes fény mennyisége nagyban befolyásolja az adott napi hangulatot és az anyagcserét. Ha közel vagy az ablakhoz, húzd el a sötétítőt, ha nem, akkor szerezz be egy SAD, napfényterápiás lámpát!

 

- munkaügy, produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!