Teljesen mások a fiatalok utazással kapcsolatos igényei, mint az idősebb generációnak

Utazni mindenki szeret. Nagyjából mindenki  – a kivételek kedvéért inkább fogalmazzunk így, nagyjából. No, de abban biztosan egyetérthetünk, hogy mindenki máshogy szeret utazni. Valaki szeret nagy társasággal elindulni, míg mások csak a szűk családdal pihennek szívesen. De sokan vannak olyanok is, akik ha nyaralni indulnak, 5 csillagos szálloda alá nem adják, míg mások a sátrazás szerelmesei, és természetesen a példákat még hosszasan sorolhatnánk. Gondolnánk vagy sem, de ezek az eltérő szokások részben a generációs különbségekből is adódhatnak.

A napokban látott napvilágot az az érdekes tanulmány, amit a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatói készítettek: az Y és Z generáció szülötteinek utazási szokásait kutatták, majd fogalmaztak meg néhány izgalmas megállapítást.

Annyi elöljáróban kijelenthető, hogy a generációváltás mindig érzékenyen érinti a különböző üzleti területeket, s nincs ez másképp az utazásos, nyaraláshoz köthető szektorral sem.

E két generáció utazási szokásai teljesen más irányt mutatnak az idősebb korosztályhoz képest. Ezzel aztán a szállodaiparnak, vendéglátásnak sem árt lépést tartani, feltéve, ha a kedvükbe akarnak majd járni e két generáció tagjainak. Márpedig miért ne akarnának: 2020-ra az X generáció alkotja majd a világ vásárlóerejének 40 százalékát.     

Az Y és főként a Z generáció sok kritikát kap csak azért, mert másképp látja a világot. Az Y generáció az 1980 és 1994 között születetteket, míg a Z generáció 1995-2010 közöttieket jelenti.

Ez a két generáció már most több, mint 800 milliárd dolláros vásárlóerővel rendelkezik.

photo-1530521954074-e64f6810b32d

A turizmusban meghatározó fogyasztók, az élményeket keresik és szeretik ezeket az élményeket aztán digitálisan megosztani. Ráadásul ők már szinte mindent, így a szálláskiválasztást és foglalást is online intézik.

Főként pihenési célból utaznak, de népszerűek a városlátogatások is. Ez köszönhető részben annak, hogy az európai nagyvárosokat ma már könnyű elérni az olcsó charter jegyek miatt.

Nem évente egyszer akarnak hosszabb időre elutazni, hanem több kisebbre. A legnépszerűbbek a kétéjszakás utazások, majd a 4-7 éjszakások. Kéthetes pihenésre ezek a generációk már ritkábban vállalkoznak. Sokan inkább évente több, mint háromszor is utaznak.

Kényesek a szállás minőségére, a tisztaságára, az alkalmazottak rátermettségére. Általában 3 és 4 csillagos helyeken szállnak meg. Nem ragaszkodnak márkához, számukra a minőség sokkal fontosabb.

Fontos nekik a különleges és egyedi program az úticél keresésnél. Előnyben részesítik a szálláson a jó gasztronómiát, a wellnesst és a szépészeti szolgáltatásokat.

 

Szóval láthatóan a fiatalok nem sajnálják a pénzt a jó dolgokra. Nekik nem olcsó szolgáltatások kellenek, hanem olyanok, amik élményt nyújtanak. Ha vendéglátásban, turizmusban dolgozol, talán érdemes mindezeket neked is átgondolni.


Ha pedig még többet olvasnál a témában, ezek a korábbi bejegyzéseink érdekelhetnek:

Erre figyelj, ha turizmusban érintett szolgáltató vagy

Ha tényleg ez lesz a trend a turizmusban 2017-ben, akkor a Vas megyei szolgáltatóknak is kínálkoznak újabb lehetőségek


- Turizmus

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!