A többség webáruházban vásárol karácsonyra, de azért a hagyományos boltok szerepe is megmarad

Az adventtel együtt megkezdődött az ajándékvásárlási láz is. De ma már nem kizárólag a hagyományos boltokban vásárolunk. Amit lehet, azt az interneten intézünk. A GKI Digital kutatása szerint a vásárolók 85 százaléka tesz így. Az átlagos karácsonyi költés pedig 35 ezer forint. Ennyi megy el az ajándékokra.

És nem csak ez derült ki az Árukereső és a GKI Digital közös kutatásából. Megtudtuk azt is, hogy átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot.

Ami manapság egyáltalán nem könnyű feladat. Ezért már a megfelelő meglepetés felkutatására is az internetet használjuk. A böngészés során pedig a legfőbb szempont az ár-érték arány. A válaszadók 60 százaléka szeretne minőségi ajándékot vásárolni jó áron.

Közölték azt is: annak ellenére, hogy az internetezők 85 százaléka online (is) tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékot, azért hagyományos boltok szerepe is megmarad. Ahogy írják: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második, egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező néz körbe, hogy karácsonyi ajándékokat vásároljon a szeretteinek.

Vagyis azok a vállalkozók járnak az idén a legjobban, akik hagyományos boltban és interneten is értékesítenek.

Az ajándékokra átlagosan közel 35 ezer forintot szánunk. Ez pedig jelentős emelkedés a tavalyi kerethez képest. Csaknem 14 százalékkal magasabb ez az összeg, mint egy éve.

De mit vásárolunk ajándékba?

Továbbra is a ruházati cikkek, a játékok, a könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok. Ugyanakkor sokaknál kerül a fa alá televízió, okostelefon vagy tablet. Bár ez utóbbiak beszerzése azért a többségnek komoly anyagi terhet jelent. Így ezek érthető módon nem az elsők között szerepelnek a népszerűségi listán.

Mi alapján döntünk az egyes termékek mellett?

A kutatásból megtudtuk, hogy az ajándék kiválasztásakor is a mások véleménye az egyik legfőbb szempont. Az ár mellett 94 százaléknak számít a termék értékelése, 91 százaléknak pedig a kereskedő megítélése.


Neked van már webáruházad? Ha még nincs, itt az ideje elindítani. Ehhez itt adunk tippet. Ha pedig már rendelkezel saját online üzlettel, ezeket a bejegyzéseket ajánljuk Neked.


- eladás, Kereskedelem, marketing, Online, üzleti célok, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!