Tudtad? Az ügyfelek megtartási arányának 5 százalékos növelése 95 százalékra is növelheti a profitot

A mai, ügyfelekért folytatott ádáz harcban nem valami bölcs dolog alábecsülni a meglévő kliensek megtartásának fontosságát. A hűséges ügyfelek ugyanis valószínűleg gyakrabban vásárolnak tőled, illetve több pénzt is hagynak nálad. Ráadásul az ügyfelek megtartása még mindig olcsóbb megoldás, mint az újak folyamatos megszerzése.

De mit is jelent ez pontosan a vállalkozásod számára? Nagyon egyszerű: minél lojálisabbak az ügyfeleid, annál nagyobb a céged profitja.

A Bain & Company és a Harvard Business School Earl Sasser közösen végzett kutatása során kiderült, hogy az ügyfelek megtartási arányának 5 százalékos növelése a profitot 25 százalékról 95 százalékra növeli.

Meglehetősen érdekes, miként történhet, hogy ez a kismértékű megtartás ilyen nagy arányban befolyásolhatja a nyereséget. Ennek számos oka lehet.

Először is az ügyfelek valószínűleg többet költenek olyan cégeknél, ahol már egyébként is üzleti tevékenységet folytattak. Ráadásul ha olyan cégtől vásárolnak, aminek még nincs nagy márkaismertsége, még olcsóbban is jutnak a termékhez, a szolgáltatáshoz. Így nem kérdés, hogy újra tőlük vásárolnak. Persze az ilyen esetekben az ügyfeleknek az első néhány vásárlás mindig rejt magában némi kockázatot. De a megfigyelések szerint megéri rizikót vállalni. És az ügyfelek egyébként vállalnak is. 

colleagues-contemporary-office-coworking_23-2147656713

Ezen felül a meglévő ügyfelek nagyobb valószínűséggel ajánlják másnak is a szolgáltatásodat. A Bain & Company kutatása kimutatta, hogy csak egyetlen online ruházat-kereskedőtől történő vásárlás után egy átlagos vásárló három másik embert is küld a webhelyre. De egy olyan ügyfél, aki tízszer is vásárol, akár hét különböző embert is irányít a webhelyre.

Azok a vállalatok, amelyek inkább az új ügyfelek megszerzésére koncentrálnak, ugyan növekedhetnek, de az új ügyfelek megszerzésének költsége magas. 

Fontos!

A Bain & Company azt is megállapította, hogy a legtöbb vállalkozásnak legalább 12-18 hónapig meg kell megőriznie az ügyfeleket, hogy megtérülhessen a befektetésük. 

Szóval kell a kitartás.

Amit az egyes marketing szakemberek nem igazán tudnak. Ezért aztán számos vállalatnál csak hosszú idő eltelte után veszik észre az ügyfelek megtartásának az előnyeit.

 

- marketing, üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!