Túl sokat dolgozol? Itt van pár tipp, ami segít nemet mondani és csökkenteni a stresszt

A legtöbben sajnos hajlamosak vagyunk többet dolgozni a kelleténél, illetve mindenre igent mondani, kiváltképpen akkor, ha munkáról van szó. Pedig nem kéne.

Ha a főnökünknek vagy egy állandó ügyfelünknek új igényei vannak, akkor csak ritkán mondunk nemet, pedig ez nem minden esetben vezet jóra.

A stressz kevés idővel kombinálva nem egy jó párosítás. Ha olykor nem akasztjuk meg ezt a mókuskereket, akkor egy idő után már nagyon nehéz lesz kiszállni belőle. Ez pedig előbb-utóbb kiégéshez vezet majd.

Ahogy haladunk előre a karrierünkben, számos olyan alkalom lesz, amikor nemet kell mondanunk akár komoly ügyfeleknek is vagy éppen a főnökünknek. Amikor alapból is túlterheltek vagyunk, egy sima magyarázat is elegendő lehetne, nekünk mégis bűntudatunk van amiatt, hogy nemet kell mondanunk. Érthető, hogy nem szeretnénk csalódást okozni, ellenben ha mégis csak úgy vállalnánk el valamit, hogy az nem vagy csak nagyon nehezen férne bele az időnkbe, azzal többet ártunk, mint használunk.

De mégis milyen módszerekkel találhatjuk meg a középutat? Vagy hogyan mondjunk nemet?

Először is légy hálás a lehetőségért! Ha valaki egy új feladattal, projekttel bízna meg, azt úgy mondd le, hogy közben tényleg legyél hálás. Éreztesd, hogy hálás vagy azért, amiért gondolt rád az adott feladat kapcsán. Köszönd meg és magyarázd el, hogy jelen pillanatban miért nem tudod ezt most bevállalni.

Adhatsz részleges megoldást is. Próbáld meg úgy csökkenteni a teendőket, hogy csak egy részét vállalod magadra. 

Tárgyalj a legfontosabb faktorról, a határidőről. Egy feladat esetén a legnagyobb segítség és egyben ellenség is az idő. Ha meg tudsz egyezni e tekintetben, akkor nincs miért aggódni, hiszen valószínűleg nyert ügyed lesz.

Mindig hagyj nyitva egy ajtót a jövőbeni projekteknek! Zárd úgy a mondandódat, hogy megköszönöd a lehetőséget, és közben hangsúlyozd, hogy a jelenlegi helyzettől függetlenül a jövőben azért számíthatnak rád.


Szívesen olvasnál még tippeket arról, miként lehet könnyedén nemet mondani – bűntudat nélkül? Az alábbi bejegyzések segíthetnek.

Mikor és hogyan mondjunk nemet a munkahelyen?

Mennyit dolgozzunk egy nap, hogy annak legyen eredménye?

Ha tudsz “nemet” mondani és felhagysz a multitaskinggel, sok időt spórolhatsz

 

- munkaügy, produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!