Vajon lehetséges kevesebb munkával többet keresni?

Egyesek szerint igen. Kíváncsi vagy a tippekre?

A Business Harvard School bejegyzése szerint a kulcs abban van, hogy higgadtan kell dolgozni. De mit is jelent ez?

Leginkább azt, hogy amikor dolgozunk, akkor csak arra koncentráljunk, amit éppen csinálunk. Más megfogalmazásban ezt intelligens munkavégzésnek is hívják. Azaz: nem keményen, hanem okosan kell dolgozni!

De mit takar ezt pontosan?

Mielőtt elmondanánk, fontos felhívni a figyelmedet arra, hogy ha alkalmazod a módszert, több szabadidőd lesz. Amit ha arra használsz, hogy plusz bevétel reményében újabb munkát végezz, az egész elv értelmét veszíti. Hiszen a lényeg: akkor leszel boldogabb, ha a termelékenyebb munka mellé jobb életminőség párosul.

Most pedig jöjjön a módszer!

Nagyon fontos például, hogy kiküszöböld azokat a tényezőket, amik elterelik a figyelmedet. Ne érezd magad rosszul, ha a napod produktív időszakában egyszerűen kikapcsolod a telefonodat. Ha hagyod, hogy kizökkentsen minden apró értesítés, kérés, kérdés, akkor könnyen elúszik a napod.

De ezek csak a külső tényezők. Önmagunkat is fegyelmeznünk kell. Nem szabad, hogy elkalandozzunk, és multitasking-ba kezdjünk. Több feladat egy időben való hatékony elvégzése lehetetlen. Ha ugyanis több teendőt végzünk egyszerre, egyikkel sem fogunk megfelelően haladni, ami olyan érzést kelt bennünk, hogy nem vagyunk elég produktívak. Ezzel pedi nő a stressz, végül elúszik a nap.

A párhuzamos munka viszont mehet. Ha például megírsz mondjuk egy jelentést, de a véglegesítés előtt azt még másnak is el kell olvasnia, küldd el az illetőnek! Amíg ő dolgozik rajta, addig te belekezdhetsz egy új feladatba. Így egyik munka sem áll.

Mikor dolgozzunk?

Mindenki máskor produktív. Van, akinek reggel megy jobban a munka, míg mások este tudnak több feladatot elvégezni. Derítsd ki, hogy te mikor vagy a top-on, és erre az időszakra időzítsd a nap elején fontosnak ítélt feladatok elvégzését. Merthogy a napot mindig a teendők összeírásával és priorizálásával kell kezdeni.

Pontosabban azzal, hogy a 80/20-as szabály szerint értékeld a teendőket. Fontos ugyanis, hogy az a 20 százaléknyi feladat kapjon nagyobb figyelmet, ami a bevételed 80 százalékáért felelős. A többi teendőt lehet későbbre hagyni.

De így értékeld az ügyfeleket is! Amikor egy új, “80 százalékos ügyfél” keres meg téged, mondj nemet. Inkább arra törekedj, hogy “20 százalékos ügyfelekre” cseréld a meglévő “80 százalékos ügyfeleket”.

Az erőfeszítéseink 20 százaléka hozza a bevételünk 80 százalékát. Vagyis ha a produktív időszakot ki tudod tolni, a több szabadidő mellé nagyobb bevétel is társulhat.

Egy kis matek

Ha megduplázzuk a teljesítményünket, 60 százalékkal több időnk lesz. Tíz órás munkanapra lefordítva ez csak 4 óra igazán intenzív munkát jelent.

Persze a határokra figyelni kell, hiszen a produktív órák száma sem végtelen.

Ja, és az esetek 99 százalékában mondj nemet! Vagy legalábbis legyen szabály arra, hogy mire mondasz igent és nemet. Így gyorsabb lesz a döntés, és az időd sem megy el olyan dolgokra, amiket valójában nem szívesen végeznél el.

 

- munkaügy, produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!