Viszonylag könnyedén elemezhető, hogy miként fejlődhetne jobban a cégünk

Sokkal több üzleti folyamatban is segítségül hívhatod a Pareto-elvet, mint gondolnád. Használd például a cégen belüli problémák feltérképezésére is. Vagy a saját eredményességed mérésére.

Korábban már írtuk, hogy a Pareto-elv lényege: a tevékenységek 20 százaléka felelős az eredmények 80 százalékáért. De ugyanez érvényes a cégen belüli problémákra is. Általában a panaszok 80 százaléka a hibák 20 százalékának köszönhető.

Vagyis ahhoz, hogy tudd, mire kell koncentrálnod, amikor javítanál a céged eredményességén, gondolj erre az elvre!

Maradva a “hibakeresős” példánál: vedd végig a hiányosságokat, és rendeld azok mellé egy grafikonban, hogy százalékosan mennyi panasz érkezett azokhoz kapcsolódóan! Hamar kiderül, hogy melyik az a 20 százaléknyi hiba, ami a panaszok 80 százalékát eredményezi. Így válik világossá, hogy hol kell elkezdeni korszerűsíteni, vagy több energiát befektetni a működésbe.

H7XXMCJKI7

De ugyanez az elv hasznosítható mondjuk akkor is, ha az ügyfeleidet értékeled. Ha mondjuk sok időt visz el egy olyan partner, aki nem is növeli jelentősen a bevételedet, lépned kell. Vagyis vedd végig, hogy az egyes ügyfelek az árbevételed hány százalékáért felelősek. Ha ezt megteszed, látni fogod, kik azok a partnerek, akikre az időd 80 százalékát kell áldoznod.

Merthogy a szabály az idő ráfordításra is érvényesíthető. Az időd 80 százalékát ugyanis az ügyfeleid 20 százalékára fordítod. És ha az a 20 százalék a legtöbb bevételt hozó cég, akkor szervezted jól a folyamatokat.

De ne csak a vállalkozás tevékenységére vonatkozóan alkalmazd a Pareto-módszert. Saját magad értékelésénél is. Használd ki a produktív idődet! Ha elemzed a napi munkádat, tudni fogod, hogy mikor végzed el a napi feladataidnak a 80 százalékát. Vagyis a fontos feladatokat erre az időszakra kell szervezned.

Célszerű tehát a Pareto-elvet a mindennapok során is használni, de az üzleti folyamatokban mindenképpen. Minél rendszeresebb az elemzés, annál korábban kiderülhet, hogy milyen területek szorulnak fejlesztésre. Csak egy dologra figyelj: a problémák és az eredmények meghatározása mindig számokkal alátámasztott adatra épüljön. Ne szubjektív gondolatokra.

Ha érdekel a téma, itt még többet olvashatsz a módszerről.

- elemzés, munkaügy, Pénzügy, produktivitás, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!